Recenzie carte: Ultima scrisoare de dragoste – Jojo Moyes

Bună, draga mea!

Dacă urmăreşti pe reţelele de socializare (apropo, te aştept pe InstaStories, unde mai povestesc şi chestii personale) ştii probabil Jojo Moyes a devenit una din scriitoarele mele preferate. M-a cucerit de la prima carte pe care am citit-o şi anume “Înainte te cunosc” (recenzie carte). A urmat apoi partea a doua a poveştii şi anume “După ce te-am pierdut” (recenzie carte), pe care am aşteptat-o cu sufletul la gură. Ambele cărţi mi-au plăcut foarte mult şi poate în partea a doua aşteptam la altceva, însă chiar şi aşa, Jojo a reuşit surprindă şi mă atragă. Mi-au plăcut atât povestea şi viaţa Louisei, cât şi modul lui Jojo de a povesti, dar şi atenţia ei la detalii, care te transpun cu totul în poveste şi poţi spui faci parte din viaţa personajelor. Şi pentru mi-am propus cumpăr toate cărţile ei, astăzi îţi voi povesti puţin despre ultima carte citită a lui Jojo: “Ultima scrisoare de dragoste“.

În primul rând, trebuie ştii povestea se împarte pe două planuri, care aparent nu au nimic în comun. Şi simţi ajungi în viaţa altor personaje care nu au treabă cu cele prezente, intrând într-o altă poveste. Dar pe parcurs, ai fii surprinsă afli de fapt, ambele planuri, ambele poveşti, aparent separate şi diferite, se vor contopi într-un mod extrem de interesant, care pe mine m-a fascinat.

Prima parte a romanului ne-o prezintă pe Ellie Haworth, o tipă care lucrează la ziarul Nation, care este în căutarea unui subiect emoţionant, pentru rubrica sa din ziar. Totul se petrece în anul 2003, iar Ellie iubeşte un bărbat însurat şi speră fie al ei pentru totdeauna. Căutând acel subiect emoţionant cu care îşi surprindă şefa, aceasta ajunge în arhiva ziarului, unde găseşte o scrisoare de dragoste ce datează din 1960. Scrisoarea este scrisă de un bărbat care îi cere iubitei sale îşi părăsească soţul. Fiind într-o situaţie asemănătoare, scrisoarea are un impact puternic asupra ei. Şi iată Ellie decide afle cine sunt personajele, ce s-a întâmplat de fapt cu ei şi care este întreaga poveste.

Partea a doua a romanului începe destul de repede, însă ne aflăm acum în anul 1960 şi ne este prezentată Jennifer Stirling, direct la spital. Jennifer ajunge pe patul de spital în urma unui accident de maşină, de care nu îşi aminteşte nimic. Din păcate, nimeni nu o ajută îşi amintească ceva; nici soţul ei, nici mama ei şi nici prietenii. Ajunsă înapoi acasă, găseşte la un moment dat o scrisoare de dragoste, iar amintirile ei încep revină.

Îşi aminteşte de iubitul ei şi de faptul a fost dispusă rişte totul pentru a fi cu el. Când Jennifer îşi reaminteşte aceste lucruri, se decide îşi ia fetiţa şi îşi părăsească soţul, în căutarea iubirii ei. Acesta îi spune atunci  iubitul ei a murit în accidentul pe care l-a avut. El era la volan, a pierdut controlul maşinii şi a murit pe loc, în timp ce ea a ajuns în stare critică la spital. Pe parcursul lecturii, vei putea întâlni foarte multe scene pline de dorinţă, pline de sete de iubire, de dezamăgiri şi de rutină zilnică.

Punctul culminant pentru mine a fost atunci când cele două poveşti, a celor două femei menţionate: Ellie şi Jennifer, se contopesc şi se unesc. Nu vreau îţi spun mai mult decât atât, pentru dezvălui prea multe, însă îţi recomand această carte dacă îţi plac poveştile de dragoste, dacă îţi plac poveştile siropoase, dacă vrei afli ce se întâmplă la final şi dacă vrei afli dacă dragostea sfidează timpul.

Am găsit cartea aceasta disponibilă momentan doar la Editura Litera şi la Cărtureşti. Pe site-ul Libris şi Elefant sunt indisponibile, dar poate vor reapărea în stoc. Poţi îţi treci cartea în wishlist şi urmăreşti când reapare.

Ultima scrisoare de dragoste-Jojo Moyes

Ai citit “Ultima scrisoare de dragoste“? Ţi-am stârnit puţin curiozitatea?

Mulţumesc pentru vizită! Te pup!