
Cum a fost la Webstock 2016?
Bună draga mea!
În urmă cu o lună am fost la Webstock şi mă bucur că am luat decizia de a-mi lua o zi de concediu de la muncă pentru a ajunge la eveniment. Simt că anul asta s-au spus câteva lucruri importante şi am primit şi câteva informaţii preţioase. Conferinţele Webstock sunt făcute pentru a socializa, pentru a lega noi relaţii, dar contează mult informaţiile primite care să ne ajute, să ne îndrume atât în calitate de bloggeri, cât şi în calitate de anteprenori sau oameni de marketing. Deşi personal am văzut mai puţină lume cunoscută decât anul trecut şi au fost mai puţine branduri cunoscute, mă bucur că m-am reîntâlnit cu câteva colege cu care am petrecut întreaga zi, cât timp a ţinut conferinţa.
Anul asta subiectul principal a fost “Povestea mea“, unde am apreciat-o foarte mult pe jurnalista Paula Herlo. A început câteva campanii care m-au impresionat, pentru că în lumea în care trăim suntem tot mai obosiţi, tot mai mult alergăm să ne fie bine, să o ducem cât mai bine şi uităm…uităm de cei care nu au, uităm de ce pe care îi putem ajuta, uităm că putem face bine! Câteva din campaniile iniţiate sunt:
- “Tu ştii ce mai face copilul tău?” – o campanie dedicată părinţilor care pleacă în străinătate pentru a le oferi copiilor un trai mai bun, copii care sunt crescuţi de bunici…asta într-un caz fericit, să spunem.
- “Avem viaţă în sânge“ – celulele stem pot salva vieţi, pot salva oamenii ce suferă de cancer de sânge.
- Schimbarea legii adopţiei – sunt din ce în ce mai multe cupluri care nu pot face copii, iar adopţia este pentru mulţi singura soluţie pentru ca aceştia să întemeieze o familie, însă statul punea piedici în privinţa adopţiei, aşa că lucrurile s-au mai schimbat în urma acestei campanii. Nu sunt în măsură să dau sfaturi sau informaţii, dar este un lucru bun că adopţia se poate face într-un timp mai scurt! Atât pentru viitorii părinţi, cât şi pentru copii adoptaţi.
În a doua parte a conferinţei, împreună cu colegele mele am decis să învăţăm puţin mai multe despre reţelele de socializare, aşa că i-am ascultat pe Andrei Canda şi Robert Katai, care ne-au vorbit despre două din cele mai folosite reţele de socializare din acest moment şi anume: Snapchat şi Instagram. S-au făcut şi câteva studii recente şi s-a ajuns la concluzia că 18% din populaţie foloseşte Snapchat-ul, iar 47% din aceştia sunt tineri cu vârste cuprinse între 18-24 de ani.
La nivelul populaţiei, după Waze, Facebook şi WhatsApp, Snapchat este pe locul 4 în cadrul celor mai inovative aplicaţii. Cei mai mulţi utilizatori Snapchat doresc să comunice cu brandurile pe care le apreciază şi le urmăresc. Dar totuşi, motivul principal pentru care aceşti utilizatori folosesc aplicaţia este acela de a comunica într-un mod distractiv cu prietenii şi de a distribui poze cu filtrele amuzante ale aplicaţiei.
Instagram în schimb, are o nouă metodă de promovare: Instagram Stories, care te ajută să fii la curent cu tot ce se întâmplă cu cei pe care îi urmăreşti, într-un timp mai scurt. În plus, această noutate permite şi filmuleţe mai lungi decât erau la început – 15 secunde.
După o mică pauză de cafea am decis să mergem la conferinţa “How to vlog”, unde i-am ascultat cu interes pe Laura Musuroaea, pe care am şi cunoscut-o şi mi-a mărturisit că are emoţii foarte mari – lucru care se vedea, pe Geanina Staicu-Avram, pe care ocunoşti sigur cu numele de JamilaCuisine şi sigur ai încercat măcar o reţetă postată de ea. Bianca Adam şi Matei Dima au fost şi ei prezenţi şi am învăţat de la aceştia că perseverenţa este o calitate necesară dacă vrei să ai succes; unicitatea şi consecvenţa te vor ajuta foarte mult de asemenea, indiferent de domeniul de activitate, în privinţa clipurilor de pe YouTube.
Dacă ai pierdut conferinţa de anul acesta, poate la anul vei fi pe fază şi te vei înscrie. Aşa cum vezi, sunt lucruri interesante pe care le poţi afla. Cât despre blogging, nu pot spune decât că habar n-aveam că trebuie să cunoşti legi, să declari veniturile de pe urma blogului – în cazul în care acestea există şi multe altele. Am primit şi un ghid juridic şi fiscal pe care nu am avut timp să îl studiez, dar trebuie, pentru că mă va ajuta sigur mult pe viitor.
Mulţumesc, Vodafone, Cristian Manafu, Evensys şi partenerilor HP, Bitdefender, Coca-Cola, McDonalds, LG, Siviero Maria şi Staropramen!
Mulţumesc pentru vizită! Te pup!